onsdag 15. desember 2010

Julegaver og kalendergaver.

Dette sjalet skal bli julegave til moren min. Det er strikket i VM Twin, i en ukjent blåfarge.(We´re different) kjøpt på HB av Synnøve. Mønsteret er hentet fra Raverly, og heter Sweet Jazz.
Som alltid er det vanskelig å få frem den nøyaktige fargen av garnet på bildet.

Den eldste datteren min ønsket seg votter til rødnisselua si. Da kan jo ikke et mammahjerte si nei. SIden jeg jobbet netter sist helg, ble det tid til å mekke noen par votter. Det nytter jo ikke å lage kun et par votter, når man har to jenter.
De er strikket i garn fra lageret her hjemme. Tror det var artic fra Europris. Etterpå har jeg nålefiltet på hjerter til pynt.
Vottene ble pakket inn sammen med den andre gaven i kalenderen den 13. De har vært i bruk siden, og det må jeg ta som et tegn på at de falt i smak.



Så var det mine kalendergaver.
Servietter den 13. De er allerede i bruk. Vi bruker lilla frem til lillejulaften(det er jo advent), og så blir det jul i heimen lillejulaften.

Vaier til pinnene mine den 14.

Og ullgarn i nydelig lillafarge den 15.

Resten av dagen skal brukes til å forbrede juleverksted som vi skal ha seinere idag. Da får jentene besøk av hver sin venninne, og så spiser vi grøt først før vi lager juleting. Gleder meg!

Håper alle har en trivelig førjulstid.

1 kommentar:

gyldenkron sa...

Heldige mammaen din. Nydelig sjal. Og heldige jentene dine, det var fine votter. Og heldige du, så fine gaver i kalenderen. Og heldige dere, som skal kose dere med juleverksted i dag. Lykke til